måndag 17 augusti 2009

Paniken

av Al

Det är panik i luften
Visst känner du den?
Springer runt några varv
Är sen tillbaks igen
Kallar mig vän
Säger, den jäveln känner jag igen!
Jo detsamma, men det var ett bra tag sen
Paniken i luften
Lätt att känna, men
blir lika ovillig att andas
Min strupe täpps igen
För de som springer runt omkring mig
har planer för framgången, lyckan och statusen
och plötsligt är jag en del i den
Jo det var längesen vi sågs, än sen?
Ja vad händer sen?
Paniken är i luften
Man blir rädd som bara den
Man hör: du stressar upp mig ännu mer
För du är lugn, har inte dragits med i paniken än
Man får det på känn
att du skiter i allt
Jag blir orolig, om du vill
kan vi prata ut om detta sen
När jag har tid så att säga, jag slutar klockan fem
Behåll din oro för dig själv
Jag behöver inte den
Det är panik i luften
Men luften är min vän

1 kommentar: